Blogi

Miten tukea asiakaskeskeisyyttä organisaatiossa

Instanssin Camilla kirjoitti Tavoitteena asiakaskeskeisyys -blogiin kaksiosaisen postauksen siitä, millaiset tekijät tutkitusti edistävät organisaation asiakaskeskeisyyttä. Nämä tekijät ovat: Ketteryys Vuorovaikutus asiakkaiden kanssa Organisaatio ja hierarkiat uusiksi Yhteistyö toimintojen kesken Valtuuksia ja ohjeistusta työntekijöille Asiakaskokemukseen kytkeytyvä palkitseminen Asiakkaiden aktiivinen osallistaminen Proaktiivisuus

Kosmetiikkablogien sisältöanalyysi 2019

Kosmetiikkablogien sisältöanalyysi 2019

Lehdistötiedote 17.6.2019 Kosmetiikkablogien sisältöanalyysi paljastaa: pienet kotimaiset luonnonkosmetiikkamerkit vahvassa nousussa, Lumenesta puhutaan yhä vähemmän Kotimaisissa kosmetiikkablogeissa isojen brändien valta on murtumassa ja pienet toimijat kiinnostavat yhä enemmän, selviää Instanssi Oy:n tekemässä Kauneuden ja kosmetiikan vaikuttajatrendit -raportissa, johon analysoitiin yli 4300

Mitä asiakaskeskeisyys tarkoittaa?

Asiakaskeskeisyydestä puhutaan nyt paljon, ja lähes jokainen organisaatio haluaa ajatella (tai ainakin viestiä ulospäin) olevansa asiakaskeskeinen. Kun asiakaskeskeiseksi ilmoittautuvan organisaatioiden edustajia pyytää kertomaan tarkemmin asiasta, huomaa pian, että jo johtoryhmän keskuudesta löytyy monta eri näkemystä siitä mitä asiakaskeskeisyys tarkoittaa. Tyypillisiä vastauksia ovat esim.: ”kaikessa tekemisessä ajatellaan asiakasta”, ”mietitään miten palvelun

The post Mitä asiakaskeskeisyys tarkoittaa? appeared first on Tavoitteena asiakaskeskeisyys.

Tekstianalytiikka palveluna

Tekstianalytiikka palveluna

Instanssi tarjoaa tekstianalytiikkaa palveluna, mikä tarkoittaa, että analysoimme puolestasi tekstiaineistoja (esim. asiakaspalautteet, avoimet kyselyvastaukset, palvelupyynnöt, asiakaschatit, sosiaalisen median sisällöt). Saat tulokset helppolukuisena raporttina, ja palveluun sisältyy myös tulosten läpikäynti konsultin kanssa. Voit hyödyntää suosittua Asiakaspalautteen analyysi -palvelupakettiamme tai määritellä itse millaisia

Tee asiakaskokemuksen mittaamisesta miellyttävää asiakkaallesi – 4 vinkkiä

Asiakaskokemuksen mittaaminen

Tee asiakaskokemuksen mittaamisesta miellyttävää asiakkaallesi – 4 vinkkiä Asiakaskokemuksen mittaaminen ja analysointi ovat tärkeä osa liiketoiminnan, palveluiden ja markkinoinnin kehittämistä – asiakaskokemuksen kehittämisestä puhumattakaan. Parhaimmillaan mittaaminen toteutetaan niin, että asiakkaat kokevat sen miellyttäväksi ja itselleen relevantiksi.   1. Ajattele asiakaskokemuksen

Dark social eli suljettu some, data-analyysin näkökulmasta

Pääsin viime viikolla osallistumaan social selling -aiheiseen tilaisuuteen, jossa yksi puhujista oli alan guru Sani Leino. Sanin esiin nostama kasvava trendi, dark social, herätti ajatuksia erityisesti sosiaalisen median data-analyyseja tekevänä toimijana. Dark socialilla tarkoitetaan yksinkertaisimmillaan suljettua sosiaalista mediaa, sellaista jossa

Asiakaskuuntelu asiakkaan ehdoilla?

Kun ensimmäisen kerran kuulin sanan asiakaskuuntelu, riemastuin. Olisiko tosiaan tällainen radikaali muutos käsillä, että yritykset pyrkisivät oikeasti kuuntelemaan asiakasta? Valitettavasti huomasin pian, että joissakin yrityksissä asiakaskuuntelu on vain muodikkaampi nimitys asiakaskyselylle. Sille perinteiselle asiakaskyselylle, joka tehdään säännöllisesti kerran vuodessa, vaikkapa

Suomalainen yritys, ethän ota mallia Pokémon Go:sta!

Asiakaskokemus mobiilissa

Maailman villinnyt Pokémon Go –huuma on mielenkiintoinen mutta myös turhauttava ilmiö asiakaskokemuksen kehittämisen parissa työskentelevälle. Turhauttavaa on asiassa ensinnäkin se, että pelin käyttäjäkokemus on äärimmäisen kehno. Olen reilun viikon ajan yrittänyt käynnistää peliä lähes päivittäin. Yleensä peli ei saa yhteyttä

Koulutus: Mitä asiakkaat haluavat? Kasvata asiakasymmärrystä 27.1.16

Koulutus: Mitä asiakkaat haluavat? Kasvata asiakasymmärrystä 27.1.16

Asiakasymmärrys on sekä B2B- että B2C-markkinoilla se perusta, jonka päälle kaikki onnistunut myynti, markkinointi ja palvelumuotoilu rakennetaan. Aamupäivän mittaisessa tehokoulutuksessa käsitellään mm. sitä, miten uudet, tehokkaat analyysimenetelmät tuottavat jatkuvaa tietoa asiakkaan tarpeista ja muuttuvista trendeistä, korvaten perinteiset työläät ja usein tehottomat