Blogi

Asiakasymmärrys yritysten hallituksissa

Kirjoitin sisaryrityksemme Cemblin blogiin äskettäin tehdystä kyselystä, jossa selvitettiin, miten asiakasajattelu näkyy yritysten hallitustyöskentelyssä ja kuinka asiakasymmärrystä hyödynnetään hallituksen strategisessa päätöksenteossa.​ Siihen tuli vastauksia lähes 200 suomalaisen yrityksen hallituksen jäseneltä ja puheenjohtajalta. Lue koko postaus hallitusten asiakasosaamisesta tästä!

Kilpailija tuntee asiakkaasi

Kilpailija tuntee asiakkaasi

Tuntuuko joskus, että kilpaileva yritys onnistuu saamaan enemmän huomiota asiakaskunnalta kuin sinun yrityksesi? Aina ei ole edes kyse siitä, että kilpailijalla olisi laadultaan parempi tai innovatiivisempi palvelu, vaan siitä, että kilpailija jotenkin onnistuu puhuttelemaan asiakkaita paremmin. Ärsyttävää. Pysyäksesi ajan tasalla

Riittääkö NPS lisäämään asiakasymmärrystä?

Riittääkö NPS lisäämään asiakasymmärrystä?

Asiakaskokemuksen merkitys on viime vuosina noussut Suomessa voimakkaasti yritysten retoriikkaan ja valuu sieltä vähitellen myös käytännön tasolle. Myös asiakaskokemuksen laadun mittaaminen on yhä useammalle organisaatiolle tuttu asia. Monille tutuin asiakastyytyväisyyden mittari on Net Promoter Score (eli NPS), joka mittaa sitä,

Eräs asiakaspolku Elisa Viihteen vuokraamossa

Eräs asiakaspolku Elisa Viihteen vuokraamossa

Sateisena juhannuspäivänä mieleen juolahti katsoa kotimainen elokuva iänikuisen Netflixin sarjojen tuijottelun sijaan. Elisa Viihteen elokuvavuokraamosta löytyi Tommi Korpelan ja Elina Knihtilän tähdittämä Ruotsalainen hetki, vuonna 2014 ilmestynyt draama, jota ei muualla ollut tarjolla. Elokuvan vuokrausprosessi muodostui kuitenkin huomattavasti pidemmäksi kuin

Asiakkaiden osallistaminen asiakasymmärryksen kasvattajana

Asiakkaiden osallistaminen asiakasymmärryksen kasvattajana

Instanssin Camilla kirjoitti Cemblin blogiin siitä, millaisia hyötyjä asiakkaiden osallistaminen palveluiden kehittämiseen tuottaa yritykselle. Yksi niistä on asiakasymmärryksen kasvattaminen: Asiakkaita osallistamalla keräät samalla heistä arvokasta tietoa. Syvällinen ymmärrys juuri sinun asiakkaidesi taustoista, tarpeista ja toiveista on kullanarvoista tietoa kilpailluilla markkinoilla.

Asiakas – legenda jo eläessään

Asiakas – legenda jo eläessään

Olinpa kerran yrityksessä jossa minut perehdytettiin erääseen tuotekehitykseen liittyvään projektiin näin: ”meidän asiakkaat ei tykkää tästä ominaisuudesta, se täytyy muuttaa”. Tämä kuulosti minusta virkistävän asiakaslähtöiseltä. Perinteisestihän muutoksia perustellaan johtajien eikä asiakkaiden mielipiteillä. Parin päivän kuluttua kuulin kuitenkin taas täsmälleen saman

Uusia koulutuksia huhtikuussa!

Uusia koulutuksia huhtikuussa!

Instanssi järjestää huhtikuussa kaksi koulutusta: Syvennä asiakasymmärrystä 23.4.2015  klo 9-12 Aamupäivän aikana syvennymme siihen, miten perinteisten tutkimusmenetelmien ohella sosiaalinen media sekä data-analyysin välineet auttavat meitä ymmärtämään asiakkaan tarpeita entistä paremmin ja siten kehittämään parempaa asiakaskokemusta. Osanottajien tarpeiden mukaan käsittelemme keinoja

Tekstiaineiston analyysi, ilmainen arvio

Tekstiaineiston analyysi, ilmainen arvio

Onko sinulla laaja, mahdollisesti eri lähteistä koottu tekstiaineisto, josta haluaisit yleiskuvan? Aineisto voi olla esim. asiakaspalautetta, vastauksia kyselyiden avoimiin kysymyksiin, keskusteluaineistoja, verkkosivujen sisältöjä tms. Pyydä Instanssilta ilmainen konsultaatio siitä, miten datasta löydetään juuri sinulle relevantti tieto, ja miten se esitetään