Blogi

Tule tapaamaan Instanssia ja juttelemaan analytiikasta!

Instanssin Camilla Magnusson on lähiviikkoina tavattavissa Arctic15-startuptapahtumassa (27-28.5.2014) sekä Wakarun seminaarissa Asiakaskokemus ja ennakoiva analytiikka (2.6.2014)  jossa Camilla puhuu aiheesta Analytiikka suomalaisyritysten asiakasymmärryksen kasvattajana. Varaa tapaaminen Camillan kanssa Arctic15:een tästä: https://arctic15.meetin.gs/meet/camilla-magnusson/arctic15 Wakarun seminaarin ohjelma ja ilmoittautumiset: https://kurssit.wakaru.fi/event/index.php?e_hash=ec0c4eec276f743adb9c9c700acef84c  

Sanoista tekoihin – ennakoiva analytiikka ja tekstidata

Hyvän pelaajan tulee tunnetusti mennä sinne missä kiekko (tai asiakas) tulee seuraavaksi olemaan. Ennakoiva analytiikka helpottaa tämän paikan kohdentamista, ja eteenpäin katsomisessa auttaa erityisesti tekstimuotoinen data. Konkreettinen esimerkki tästä: väitöskirjaani sisältyy osuus, jossa tilastollisin menetelmin analysoin telealan toimijoiden osavuosikatsausten tekstiosuuksia

Puolustuspuhe sanapilvelle

Tekstissä esiintyvien sanojen tiheyksiä kuvaavia sanapilviä on vähitellen alkanut ilmestyä paitsi verkkosivuille myös kalvoesityksiin, printtimediaan ja mainoksiin. Sanapilven avulla pyritään luomaan yhdellä silmäyksellä yleiskuva jonkin tekstin tai tekstikokoelman keskeisestä sisällöstä. Tiedon visualisointimuotona sanapilvet kohtaavat kuitenkin usein kritiikkiä (lue esim. Informaatiomuotoilu-blogin

Kasvata markkinaosuuttasi – tunne kilpailijasi, ymmärrä asiakkaitasi

Instanssin SLUSH13-tarjous: Ilmainen Owlet-workshop (sis. 2h workshop + yhteenvetoraportti) Kiteytämme organisaatiosi asiakas/kilpailija -ymmärryksen ja sen sokeat kohdat. Pyydämme sinulta pari tuntia aikaa ja 3-6 hengen osanoton. Sopii markkinointia, strategiaa tai uusia palveluita suunnittelevalle ryhmälle, asiantuntijoista johtoryhmiin. Osallistuminen ei sido sinua

Analytiikka – seuraava wow-efektin tuoja?

Uusien kuluttajatuotteiden herättämistä wow-efekteistä puhutaan paljon ja niitä odotetaan milloin miltäkin valmistajalta, mutta myös B2B-markkinoilla on lupa joskus innostua.  Yrityspuolella yksi todennäköinen ehdokas seuraavaksi wow-efektien synnyttäjäksi on liiketoimintaan vähitellen hiipivä analytiikka. IBM:n viime viikolla Finlandiatalossa järjestämässä Smarter Business -tilaisuudessa sai