Tunnista asiakaskokemuksen tärkeimmät kehityskohteet

Tunnista asiakaskokemuksen tärkeimmät kehityskohteet

Moni organisaatio on jo tietoinen siitä, että asiakaskokemus on sen tärkein kilpailuvaltti, jota on jatkuvasti kehitettävä. Usein ongelmana on kuitenkin tietää, mistä aloittaa. Muistissa on ehkä vielä se kallis kehitysprojekti, joka ei sittenkään ratkaissut asiakkaan todellisia ongelmia eikä tuottanut muuta kuin kuluja. Mutta kun aloitat tunnistamalla asiakkaan kokemat haasteet, voit lähteä tekemään kehitystyötä tärkeimmästä aloittaen, myös pienin investoinnein.

Tunnista asiakaskokemuksen kehityskohteet -palvelumme selvittää juuri sinun organisaatiollesi tärkeimmät kehityskohteet analysoimalla sinulla jo olevaa asiakaskokemuksesta kertovaa tekstidataa (esim. asiakaspalautteet, palvelu- tai tukipyynnöt, avoimet kyselyvastaukset). Tuloksena saat tietää oman palvelusi neljän eri osa-alueen kolme tärkeintä kehityskohdetta ja niiden merkittävyyden. Määrittelet itse sinua kiinnostavat osa-alueet.

Esimerkki: verkkokaupan johtoa kiinnostavia osa-alueita ovat asiakaspalvelu, tuotteet, käytettävyys, toimitus. Analyysin pohjalta päädymme esimerkiksi tulokseen, että käytettävyys -osa-alueen kolme tärkeintä kehityskohdetta ovat kirjautumisen ongelmat (30% datasta koskee tätä), mobiilikäyttö Android-laitteella (20%) sekä hakutoiminnon epätarkkuus (10%). Johto saa numeroiden tueksi myös esimerkkejä näitä kehityskohteita koskevista asiakassitaateista ja/tai palvelupyynnöistä.

Sinun ei tarvitse vaivata asiakkaitasi kyselyillä, et tarvitse kuukausien mittaista projektia ja siihen liittyvää tulosten odottelua. Kahden viikon kuluttua tiedät todelliseen asiakaskokemukseen pohjautuvat keskeisimmät kehityskohteet ja voit aloittaa välittömästi niihin tarttumisen.

Hinta ja toimitusaika

Palvelun hinta on 4200 eur + alv (sisältää max. 5000 analysoitavaa viestiä). Tulokset toimitetaan asiakkaalle kahden viikon sisällä datan vastaanottamisesta. Hintaan sisältyy tunnin mittainen tulosten läpikäynti konsultin kanssa.

Tekijä

Analyysin suorittaa Camilla Magnusson, joka on väitellyt strategisesta johtamisesta ja auttanut lukuisia yrityksiä (mm. F-Secure, Skanska, OP Ryhmä) ymmärtämään asiakkaitaan paremmin.

Yhteystiedot

Pääset alkuun lähettämällä sähköpostia camilla@instanssi.fi, soittamalla 044 2902218 tai täyttämällä yhteydenottolomakkeen.

Jos nopean tilannekuvan lisäksi haluat mitata asiakaskokemusta säännöllisesti ja jalkauttaa asiakasymmärrystä organisaatioosi, suosittelemme palveluamme Aloita asiakaskokemuksen mittaaminen.