Blogi

Tee asiakaskokemuksen mittaamisesta miellyttävää asiakkaallesi – 4 vinkkiä

Tee asiakaskokemuksen mittaamisesta miellyttävää asiakkaallesi – 4 vinkkiä

Tee asiakaskokemuksen mittaamisesta miellyttävää asiakkaallesi – 4 vinkkiä Asiakaskokemuksen mittaaminen ja analysointi ovat tärkeä osa liiketoiminnan, palveluiden ja markkinoinnin kehittämistä – asiakaskokemuksen kehittämisestä puhumattakaan. Parhaimmillaan mittaaminen toteutetaan niin, että asiakkaat kokevat sen miellyttäväksi ja itselleen relevantiksi.   1. Ajattele asiakaskokemuksen

Dark social eli suljettu some, data-analyysin näkökulmasta

Pääsin viime viikolla osallistumaan social selling -aiheiseen tilaisuuteen, jossa yksi puhujista oli alan guru Sani Leino. Sanin esiin nostama kasvava trendi, dark social, herätti ajatuksia erityisesti sosiaalisen median data-analyyseja tekevänä toimijana. Dark socialilla tarkoitetaan yksinkertaisimmillaan suljettua sosiaalista mediaa, sellaista jossa

Asiakaskuuntelu asiakkaan ehdoilla?

Kun ensimmäisen kerran kuulin sanan asiakaskuuntelu, riemastuin. Olisiko tosiaan tällainen radikaali muutos käsillä, että yritykset pyrkisivät oikeasti kuuntelemaan asiakasta? Valitettavasti huomasin pian, että joissakin yrityksissä asiakaskuuntelu on vain muodikkaampi nimitys asiakaskyselylle. Sille perinteiselle asiakaskyselylle, joka tehdään säännöllisesti kerran vuodessa, vaikkapa

Suomalainen yritys, ethän ota mallia Pokémon Go:sta!

Suomalainen yritys, ethän ota mallia Pokémon Go:sta!

Maailman villinnyt Pokémon Go –huuma on mielenkiintoinen mutta myös turhauttava ilmiö asiakaskokemuksen kehittämisen parissa työskentelevälle. Turhauttavaa on asiassa ensinnäkin se, että pelin käyttäjäkokemus on äärimmäisen kehno. Olen reilun viikon ajan yrittänyt käynnistää peliä lähes päivittäin. Yleensä peli ei saa yhteyttä

Koulutus: Mitä asiakkaat haluavat? Kasvata asiakasymmärrystä 27.1.16

Koulutus: Mitä asiakkaat haluavat? Kasvata asiakasymmärrystä 27.1.16

Asiakasymmärrys on sekä B2B- että B2C-markkinoilla se perusta, jonka päälle kaikki onnistunut myynti, markkinointi ja palvelumuotoilu rakennetaan. Aamupäivän mittaisessa tehokoulutuksessa käsitellään mm. sitä, miten uudet, tehokkaat analyysimenetelmät tuottavat jatkuvaa tietoa asiakkaan tarpeista ja muuttuvista trendeistä, korvaten perinteiset työläät ja usein tehottomat

Älä rasita asiakkaitasi huonosti muotoilluilla kyselyillä

Tekniikka & Taloudessa nimetön kirjoittaja ruotii huonosti toteutettua kyselyä. Mutta miten kyselyt voisi tehdä kirjoittajan toiveiden mukaisesti “älykkäämmiksi” eli asiakaslähtöisemmiksi, ja miten niiden avulla sitoutetaan asiakas – vieraannuttamisen sijaan? Helposti. Kirjoitin muutaman vinkin sisaryrityksemme Cemblin blogiin. Lue koko postaus asiakaskyselyiden kehittämisestä täältä!

Asiakasymmärrys yritysten hallituksissa

Kirjoitin sisaryrityksemme Cemblin blogiin äskettäin tehdystä kyselystä, jossa selvitettiin, miten asiakasajattelu näkyy yritysten hallitustyöskentelyssä ja kuinka asiakasymmärrystä hyödynnetään hallituksen strategisessa päätöksenteossa.​ Siihen tuli vastauksia lähes 200 suomalaisen yrityksen hallituksen jäseneltä ja puheenjohtajalta. Lue koko postaus hallitusten asiakasosaamisesta tästä!

Kilpailija tuntee asiakkaasi

Kilpailija tuntee asiakkaasi

Tuntuuko joskus, että kilpaileva yritys onnistuu saamaan enemmän huomiota asiakaskunnalta kuin sinun yrityksesi? Aina ei ole edes kyse siitä, että kilpailijalla olisi laadultaan parempi tai innovatiivisempi palvelu, vaan siitä, että kilpailija jotenkin onnistuu puhuttelemaan asiakkaita paremmin. Ärsyttävää. Pysyäksesi ajan tasalla

Riittääkö NPS lisäämään asiakasymmärrystä?

Riittääkö NPS lisäämään asiakasymmärrystä?

Asiakaskokemuksen merkitys on viime vuosina noussut Suomessa voimakkaasti yritysten retoriikkaan ja valuu sieltä vähitellen myös käytännön tasolle. Myös asiakaskokemuksen laadun mittaaminen on yhä useammalle organisaatiolle tuttu asia. Monille tutuin asiakastyytyväisyyden mittari on Net Promoter Score (eli NPS), joka mittaa sitä,