Aloita asiakaskokemuksen mittaaminen

Asiakaskokemuksen mittaaminen

Aloita asiakaskokemuksen mittaaminen!

Asiakaskokemuksen kehittäminen on nyt useimpien yritysten ykköstavoite. Jotta tietäisit miten kehitysresurssit kohdennetaan oikein, sinun kannattaa aloittaa asiakaskokemuksen säännöllinen ja systemaattinen mittaaminen sekä analysointi. Palvelumme auttaa sinut tässä alkuun nopeasti ja tehokkaasti.

Palveluun sisältyy:

  1. 1. Sinulle sopivan ratkaisun määrittely

Määrittelemme yhdessä tarpeesi seuraavien kysymysten pohjalta:

Kenelle asiakaskokemuksen mittauksesta saatava tieto toimitetaan? Halutaanko esim. johdolle säännöllisesti päivittyvä ylätason mittari ja sen lisäksi yksityiskohtaisempaa tietoa esim. asiakaskokemuksesta, markkinoinnista tai palvelukehityksestä vastaaville henkilöille?

Miten ja mistä mitataan? Toimiiko sinulle parhaiten jokaiseen asiakaskohtaamiseen kytkettävä palautekanava, säännöllisin väliajoin koko asiakaskunnalle tehtävä kysely vai henkilökohtaiset haastattelut? Toimitko digi- vai fyysisessä asiakasrajapinnassa, vai molemmissa?

Millainen mittari sopii sinun tilanteeseesi parhaiten? Vaikka käyttöön otettaisiin numeromittari kuten NPS tai CES, varmistamme, että saat sen tueksi myös kvalitatiivista palautetta, joka kertoo mahdolliset ongelmakohdat sekä sen, missä on onnistuttu. Näin osaat kohdistaa kehitystoimenpiteet oikein.

  1. 2. Sinulle sopivan ratkaisun käyttöönotto ja jalkauttaminen

Jos päädymme siihen, että tarvitset mittaamiseen uuden työkalun, autamme tämän valinnassa, käyttöönotossa ja jalkauttamisessa organisaatioon. Olemme työkaluista ja niiden toimittajista riippumaton toimija, joten takaamme, että saat juuri sinun tarpeitasi vastaavan ratkaisun. Varmistamme, että ratkaisu sopii myös asiakkaillesi, eikä esimerkiksi ärsytä heitä jatkuvilla kyselyillä.

Asiakaskokemuksen mittaaminen ei kuitenkaan aina edellytä uuden työkalun hankintaa, vaan pyrimme siihen, että pääset pitkälle pienilläkin investoinneilla. Joissakin tapauksissa tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että teemme sinulle jo olemassa olevan datan (asiakaspalautteet, asiakaspalveluchat, sosiaalinen media yms.) analyysin.

Hinta

Palvelun projektihinta laajuudesta riippuen on 4500-10500 eur (+alv). Hintaan ei sisälly mahdollisen kolmannen osapuolen työkalun lisenssihintaa.

Tekijä

Työparisi asiakaskokemuksen mittaamisessa ja analysoinnissa on Camilla Magnusson, joka on väitellyt strategisesta johtamisesta ja auttanut lukuisia yrityksiä (mm. F-Secure, Skanska, OP Ryhmä) ymmärtämään asiakkaitaan paremmin.

Projektin jälkeen voimme halutessasi jatkaa apunasi mittaamisessa, tulosten analysoinnissa ja asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Yhteystiedot

Pääset alkuun lähettämällä sähköpostia camilla@instanssi.fi, soittamalla 044 2902218 tai täyttämällä yhteydenottolomakkeen.

 

Usein kysytyt kysymykset

K: Asiakkaamme ovat yritysten ylintä johtoa emmekä haluaisi häiritä heitä kyselyillä.

V: Asiakaskokemuksen mittaaminen ei edellytä kyselyitä. B2B-kentässä moni muu menetelmä on tehokkaampi. Varmistamme teille ja asiakkaillenne sopivimman.

 

K: Meillä tehdään vuosittain asiakastyytyväisyyskysely, mutta se ei auta meitä ymmärtämään mitä teemme oikein ja missä on ongelmia.

V: Varsin yleistä on, että asiakastyytyväisyyskyselyissä ei kerätä avoimia vastauksia tai että niitä ei analysoida kunnolla. Autamme mielellämme myös jo kerätyn asiakaskyselydatan analyysissa.

 

K: En ole suoraan asiakkaiden kanssa tekemisissä, mutta toimintoni palvelee muuta organisaatiota, ja haluaisin tietää miten se on onnistunut siinä. Sopiiko palvelunne myös minulle?

V: Kyllä, palvelumme auttaa sinua myös aloittamaan sisäisten asiakkaiden asiakaskokemuksen mittaamisen.